Vaniljhjärtan

Som alla vet är det ju alla hjärtans på lördag, och jag har äntigen fått tag på formar att göra vaniljhjärtan i. Jag ringde faktiskt mormor, hon hittade ett gäng som jag kunde få. Hur som helst, jag tänkte prova på att göra sådana ikväll.

Det var betydligt lättare sagt än gjort. Vaniljkrämen skar sig (jag har aldrig varit med om det tidigare, så jag skyller på receptet. Nästa gång ska jag göra dem med mitt vanliga recept så ska ni se att det blir mycket bättre), degen sprack gång på gång, och kakorna ville inte lossna ur formarna.

Men skam den som ger sig! Naturligtvis har jag lärt mig av detta, så nästa gång ska jag testa att göra klassisk vaniljkräm/smörkräm, och att blanda min egen deg, jag tror att jag vet ett par justerngar som kan förbättra det hela.

Men de blev goda i alla fall.



Jag hade glömt min sladd till kameran i , så bilderna sitter tyvärr fast i den. Bilden är därför lånad från www.ica.se. Klicka på bilden för att komma till ett recept på vaniljhjärtan (dock inte det jag använde).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0