Vaniljglass med hallonsås

Till efterrätt idag så gjorde jag hallonsås, som jag serverade med gammeldags vaniljglass och ett hjärtformat rån, som jag tryckte ut med hjälp av en pepparkaksform. Jag serverade alltihop i transparenta, röda martiniglas. (jag ska försöka få upp bilder till veckan)

Det blev verkligen snyggt, och hallonsåsen passade superbra till glassen! Här kommer receptet:


Koka socker och vatten, när det kokat samman häller man på hallonen. När de tinat tar man av såsen från plattan och silar den. Häll i vinet strax innan servering. Jag köpte en miniflaska Cinzano och det passade jättebra.


Receptet kommeer från februarinumret av tidning Gourmet.
Lycka till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0